فناوری

اینتل در اواخر سال 2022 مشکل اکسیداسیون CPU را شناسایی کرد، ادعا می کند که حل شده است اما عدم قطعیت زنجیره تامین همچنان وجود دارد

اینتل در اواخر سال 2022 مشکل اکسیداسیون CPU را شناسایی کرد، ادعا می کند که حل شده است اما عدم قطعیت زنجیره تامین همچنان وجود دارد

اینتل به مشکلات اکسیداسیون پردازنده‌های نسل چهاردهم و نسل سیزدهم خود پرداخته است و بیان می‌کند که این مشکل دو سال پیش شناسایی شده است، اما هنوز شک وجود دارد.

جدیدترین بیانیه اینتل نشان می دهد که آنها هنوز هیچ ایده ای در مورد اینکه آیا مشکل اکسیداسیون CPU علت اصلی است یا خیر، ندارند اما آنها فاش کردند که در سال 2022 پیدا شده است

خب، تیم آبی در حال حاضر در یک آشفتگی کامل به سر می برد، و نمی توان انکار کرد که رویکرد شرکت برای رسیدگی به این مشکل، کل وضعیت را بدتر کرده است. در ابتدا، این شرکت نمی‌دانست چه چیزی باعث ایجاد مشکل بی‌ثباتی در پردازنده‌های اصلی مصرف‌کننده‌اش می‌شود، که در نهایت منجر به این شد که اینتل آن را به عنوان مشکل در الگوریتم میکروکد طبقه‌بندی کند که باعث افزایش ولتاژ در پردازنده می شود.

با این حال، مشکل واقعی بسیار عمیق‌تر است، زیرا منابع صنعتی آن را با یک “مشکل اکسیداسیون” مرتبط می‌کنند، که ما قبلاً بحث شده، و خوشبختانه، اینتل بیانیه ای را برای ارائه وضوح منتشر کرده است. بر این ادعا در اینجا چیزی است که آنها باید بگویند:

مشکل Via Oxidation که در حال حاضر در مطبوعات گزارش شده است، مشکلی جزئی است که در اوایل سال 2023 با پیشرفت‌های تولیدی و صفحه‌نمایش مورد بررسی قرار گرفت.

این مشکل در اواخر سال 2022 شناسایی شد و با پیشرفت‌های تولیدی و نمایشگرهای اضافی که اینتل به کار گرفته شد، اینتل توانست حذف کامل پردازنده‌های آسیب‌دیده در زنجیره تامین ما را تا اوایل سال 2024 تأیید کند. با این حال، موجودی موجود در قفسه ممکن است تا اوایل سال 2024 ادامه داشته باشد. در نتیجه.

مشکلات جزئی تولید یک واقعیت اجتناب ناپذیر برای همه محصولات سیلیکونی است. اینتل به طور مداوم با مشتریان برای عیب‌یابی و اصلاح گزارش‌های خرابی محصول کار می‌کند و زمانی که ریسک مشتری از آستانه‌های کنترل کیفیت اینتل فراتر می‌رود، ارتباطات عمومی در مورد مشکلات محصول ارائه می‌کند.

– Lex H، مدیر انجمن اینتل از طریق Reddit

خب، این نشان می‌دهد که تیم بلو می‌دانست که یک “مشکل اکسیداسیون” در پردازنده‌های آنها وجود دارد و همچنین در دو سال گذشته، از آنجایی که این مشکل در ابتدا در اواخر سال 2022 شناسایی شد. بنابراین، یا این بدان معنی است که اینتل تصمیم گرفته است به طور کلی از این مشکل چشم پوشی کند، یا راه حل پیاده سازی شده آنها جواب نداد، به همین دلیل است که بخش عظیمی از CPU های نسل چهاردهم و نسل سیزدهم با مشکلات ناپایداری مواجه هستند. بیانیه آنها، به طور خلاصه، به این معنی است که “یک مشکل اکسیداسیون وجود دارد، اما ما نمی دانیم که آیا این علت اصلی است.”

Intel 12th gen CPU front g standard scale 2 00x

اینتل سعی کرده با مشتریان را آرام کند. تمدید ضمانت‌نامه‌ها برای پردازنده‌های آسیب‌دیده آن، اما با وجود این، خشم جامعه همچنان گسترده است، و با توجه به این موضوع، چندین شرکت حقوقی دسته‌جمعی بررسی این موضوع برای دیدن اینکه آیا احتمال شکایتی وجود دارد که بتواند صدای مصرف کنندگان باشد. تیم بلو باید به سرعت وارد عمل شود، با توجه به اینکه آن‌ها از نظر مالی در حال نزول هستند، و با انتشار Arrow Lake-S در گوشه و کنار، این شرکت باید راه‌حل مؤثری ارائه دهد، خواه فراخوانی در مقیاس بزرگ باشد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا